Good food

Kristin Kaspersen

Utgivningsdatum: 2017-12-27

Mediakontakt: Marie Jungsand

Glutenfritt, fräscht, ekologiskt, mycket grönt och enkelt var Kristins utgångspunkt när hon bestämde sig för att ändra familjens matvanor. Genom att byta ut en råvara i taget kan hon idag stolt säga att hon lagar riktigt hälsosam mat och vågar prova och smaka sig fram.

I den här boken får du massor med inspiration, men också smarta tips på råvaror att börja din hälsosamma resa med. Kristin älskar frukt och bär, och det syns i recepten där du hittar grönsaker, juicer och rawfood. Maten i den här boken är således en härlig blandning av bra råvaror och fräscha smaksättningar. Och det är enkelt: bra vardagsmat som också funkar för dina barn.

Till alla recept finns tips på variationer – kan du laga en fiskburgare kan du laga tre är hennes devis – så att du kan utnyttja såväl laxen och kycklingen som kryddorna du köper i flera olika rätter.

Vad sägs om egna glutenfria tortillas till fredagstacon, läckra quinoamuffins med olika smaksättningar i stället för cupcakes, grönkålschips som är så nyttiga att du kan köra måndagsmys eller helt enkelt bara en klassisk ugnsbakad kyckling med citron och örter som nästan lagar sig själv?

· Min personliga mathistoria
· Vad är vad – ekologiskt, kravmärkt, naturligt …
· Mina favoriter i kosten
· Mitt skafferi
· Hej då vetemjöl och socker
· Smakkompisar
· 40 recept med hembakat, favoritdrycker, mellanmål som boostar, vardagsmiddagar och läckra efterrätter

Detaljerad fakta

Recensionsdatum: 2018-01-09 Genre: Mat & dryck Fotograf: Jenny Grimsgård Thema-kod: Kokböcker Antal sidor: 128 Mått: 173 x 210 x 13 mm Vikt: 374 g Format (utgivningsdatum): Inbunden, 9789173630719 (2015-07-28); E-bok, pdf, 9789174248449 (2017-12-26); Danskt band, 9789174248012 (2017-12-27)

Fler böcker av författaren

Good food

Kristin Kaspersen

Utgivningsdatum: 2017-12-27

Mediakontakt: Marie Jungsand

Glutenfritt, fräscht, ekologiskt, mycket grönt och enkelt var Kristins utgångspunkt när hon bestämde sig för att ändra familjens matvanor. Genom att byta ut en råvara i taget kan hon idag stolt säga att hon lagar riktigt hälsosam mat och vågar prova och smaka sig fram.

I den här boken får du massor med inspiration, men också smarta tips på råvaror att börja din hälsosamma resa med. Kristin älskar frukt och bär, och det syns i recepten där du hittar grönsaker, juicer och rawfood. Maten i den här boken är således en härlig blandning av bra råvaror och fräscha smaksättningar. Och det är enkelt: bra vardagsmat som också funkar för dina barn.

Till alla recept finns tips på variationer – kan du laga en fiskburgare kan du laga tre är hennes devis – så att du kan utnyttja såväl laxen och kycklingen som kryddorna du köper i flera olika rätter.

Vad sägs om egna glutenfria tortillas till fredagstacon, läckra quinoamuffins med olika smaksättningar i stället för cupcakes, grönkålschips som är så nyttiga att du kan köra måndagsmys eller helt enkelt bara en klassisk ugnsbakad kyckling med citron och örter som nästan lagar sig själv?

· Min personliga mathistoria
· Vad är vad – ekologiskt, kravmärkt, naturligt …
· Mina favoriter i kosten
· Mitt skafferi
· Hej då vetemjöl och socker
· Smakkompisar
· 40 recept med hembakat, favoritdrycker, mellanmål som boostar, vardagsmiddagar och läckra efterrätter

Ladda ner omslag

Ladda ner 3D-omslag

Detaljerad fakta

Recensionsdatum: 2018-01-09 Genre: Mat & dryck Fotograf: Jenny Grimsgård Thema-kod: Kokböcker Antal sidor: 128 Mått: 173 x 210 x 13 mm Vikt: 374 g Format (utgivningsdatum): Inbunden, 9789173630719 (2015-07-28); E-bok, pdf, 9789174248449 (2017-12-26); Danskt band, 9789174248012 (2017-12-27)

Fler böcker av författaren