Vinterns och julens glädje

Utgivningsdag: 2001-10-23
Recensionsdag: 2001-10-23

Mediakontakt: Bonnierförlagens Press

Till julen dukas skinkan, rödkålen och lutfisken fram, i fönstret hänger julstjärnan och ljusen i granen tindrar i kapp med barnens ögon. Julen är av tradition barnens och familjens högtid, men varför inte blanda de gamla traditionerna med nya uppslag? Vinterns och julens glädje är en inspirationsbok för den som vill skapa en annorlunda jul, men ändå låta den behålla sin klassiska festatmosfär.   Vinterns och julens glädje ger nya idéer till alla traditionella julsysslor: ljusstöpning, pyssel med pynt, paketinslagning, julkort, julblommor, mat- och drinktips och till olika dukningsförslag. Genom alla förslag ringlar nya dofter, oväntade smaker, annorlunda intryck och förslagen är dessutom enkla att genomföra.   Låt den här boken berika jultraditionen; bjud på en asiatisk varmrätt eller en italiensk julkaka, dekorera bordet med vackra snökristaller, stöp kryddljus som sprider doft av kanel, vanilj (eller vad man själv vill), gör egen julgransdekor av fotografier, skapa egna popupkort att skicka som julhälsning. Det här är en bok att inspireras av och som öppnar upp julen för oanade möjligheter.   Här presenteras så många förslag att det räcker till att värma upp hela det mörka vinterhalvåret med annorlunda dofter och intryck.
Vinterns och julens glädje är också i hög grad en fotobok med vackra och stämningsfulla bilder. Det är en bok man gärna bläddrar i och de mycket sinnliga bilderna blir en rik källa till inspiration.
Vinterns och julens glädje är Paul Løwes, Nina Dreyer Hensleys och Jim Hensleys tionde bok. Nina Dreyer Hensley och Jim Hensley är frilansfotografer med studio i Oslo. Paul Løwe arbetar som stylist, främst med mat och interiör och har en fast matspalt i den norska utgåvan av Elle interiör.   Trion står bakom flera artiklar som blivit publicerade i olika europeiska, asiatiska och australiensiska tidskrifter och magasin. De är nog mest kända för sina kokböcker, som blivit översatta till flera språk.

Detaljerad fakta

Recensionsdag: 2001-10-23 Genre: Livsstil, hobby och fritid Översättare: Kerstin Törngren Lind Originalutgåvans titel: Levende lys Omslagsformgivare: Ingunn Cecilie Jensen Thema-kod: Mat och dryck Antal sidor: 176 Mått: 230 x 297 x 14 mm Vikt: 861 g Format (utgivningsdatum): Häftad, 9789100576165 (2001-10-23)

Fler böcker av författaren

Vinterns och julens glädje

Utgivningsdag: 2001-10-23